2008年8月28日星期四

轉貼:莫乃光禁制消息發放!嚴重妨礙資訊自由

轉貼自facebook 群組「要求Charles Mok澄清,以釋I.T.界選民疑慮」discussion Board

莫乃光在政綱中強調要為資訊自由立法, 我以為他是擔心香港資訊自由受到壓力而縮小,但是根據他
最近在論壇上表示,在選舉中受到人家在網路上的挑戰,政府對於這些'投訴'都沒有採取任何行動。 我不明白莫乃光希望政府採取些什麼行動? 難道是像他自己那樣, 當在論壇上被質問到無法抵擋的時候,就'使橫手''禁止'人家提供真相 ? 

我這個說法是完全有根據的。8月15日有線電視論壇上,有HKIRC的董事在場,並提問過莫乃光,2004年時候辭去HKIRC董事職位,是否關乎利益衝突的刑事成分。當時莫乃光沒有否認,但就表示'我的法律顧問說沒有利益衝突'。 

HKIRC的法律顧問意見如何,我不得而知,但是我知道的是,在論壇的翌日即8月16日,莫乃光居然向HKIRC主席發出電郵,要求禁止再有有關人等公開進一步的資料,並指責HKIRC違反了'他與HKIRC之間的保密協議', 還說這些資料肯定會被競選對手譚偉豪拿來對他不利 !甚至說要保留向HKIRC追究的權力雲。 

我想問問莫乃光,你和別人的保密協議重要,還是公眾尤其是選民的知情權重要?究竟哪是些什麼資料,讓你如此緊張,不惜動手搞禁制消息發放? 看了你給HKIRC的電郵,我能怎樣相信你會做個捍衛資訊自由的議員呢 ? 請看附上的電郵。

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

From: "Charles Mok"
Date: Sat, 16 Aug 2008 09:28:45 +0800
To: XXXXX
Subject: Regarding a leak of information from HKIRC


Dear Mr To,


Yesterday in a televised forum, Mr Samson Tam and Mr PT Ho (former HKIRC director) brought up some details of a confidential settlement between myself and HKIRC in 2004, that i would consider a serious breach of confidentiality and trust between myself and hkirc. i must bring this to your attention and ask you to look into and deal with the matter urgently, both internally regarding this leak and externally issuing a public apology to me. this is a urgent matter and need the immediate attention of you and HKIRC because i have strong reasons to believe that Mr Tam and others will continue to use the leak information further and very soon. i reserve my right to further actions on this matter to protect my rights.


Thanks you for your attention. 

沒有留言: